Τηλ.: 210.8992980
Διεύθυνση: Ηρακλείου 1, Βάρη
Follow Us:

Μαθήματα στο Φροντιστήριο ή ιδιαίτερα στο σπίτι;


Μαθήματα στο Φροντιστήριο ή ιδιαίτερα στο σπίτι;

Τι να επιλέξω για το παιδί μου, να κάνει μαθήματα σε Κέντρο Ξένων γλωσσών, ή μήπως είναι καλύτερο να κάνει ιδιαίτερα μαθήματα;

Ένα γνώριμο δίλλημα των σημερινών γονέων με το οποίο βρίσκονται αντιμέτωποι συνεχώς, καθώς οι απόψεις επί του θέματος διίστανται. Το πλέον συνηθισμένο επιχείρημα, το οποίο αποτελεί και τον βασικότερο λόγο επιλογής των ιδιαίτερων μαθημάτων, είναι πως το παιδί έχει τον καθηγητή αποκλειστικά "δικό του" και, ως εκ τούτου, λαμβάνει την αμέριστη προσοχή του, ενώ εκείνος μπορεί να επικεντρωθεί στις εκάστοτε αδυναμίες του μαθητή και να τον βοηθήσει περισσότερο. 

Ωστόσο, στην πραγματικότητα τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά. Το αποτελέσματα των ιδιαίτερων μαθημάτων είναι συχνότερα αρνητικά παρά θετικά, ειδικά όταν πρόκειται για μαθητές μικρής ηλικίας. 

Στον εκπαιδευτικό τομέα, πολλοί καθηγητές που αναλαμβάνουν να κάνουν ιδιαίτερα μαθήματα, δεν διαθέτουν τα προσόντα, την εμπειρία ή/και τη μεταδοτικότητα που χρειάζεται για να παρακινήσουν τους μαθητές τους, να τραβήξουν το ενδιαφέρον τους και να έχουν τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα στην πρόοδό τους. Παράλληλα, η παρακολούθηση μαθημάτων στο σπίτι, αν και «βολικό» για τον γονέα, ο οποίος γλιτώνει κάποιες από τις διαδρομές που χρειάζεται να κάνει καθημερινά, αποδεικνύεται συναισθηματικά και εκπαιδευτικά επιβλαβής για το μαθητή, ο οποίος βρισκόμενος σε ένα χώρο οικείο στον ίδιο όπου νιώθει άνετα, συχνά δυσκολεύεται να συγκεντρωθεί ή το αποφεύγει, με επίπτωση στην πρόοδό του και την ομαλή διεξαγωγή του μαθήματος. Αυτό συμβαίνει γιατί ο μαθητής δεν έχει κίνητρο να προοδεύσει, όπως θα είχε σε μία τάξη όπου υπάρχει ο ευγενής συναγωνισμός και το πνεύμα της ομαδικότητας. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο το γεγονός πως, στην πλειονότητα των περιπτώσεων, η σχολική χρονιά τελειώνει χωρίς να έχει ολοκληρωθεί η προβλεπόμενη ύλη με αποτέλεσμα οι μαθητές των ιδιαίτερων μαθημάτων να έχουν πολλά «κενά».

Σε συναισθηματικό επίπεδο, έρευνες έχουν αποδείξει πως η παρακολούθηση ιδιαίτερων μαθημάτων, ειδικά σε παιδιά μικρής ηλικίας, αλλά και σε μεγαλύτερα παιδιά, ενέχει τον κίνδυνο το παιδί να δυσκολευτεί στην ανάπτυξη κοινωνικής συμπεριφοράς και να έχει χαμηλή αυτοεκτίμηση, δηλαδή να είναι ντροπαλό, να μην κάνει εύκολα φίλους και να μην μπορεί να λειτουργήσει ως μέλος μιας ομάδας, καθώς δεν έχει μάθει να συνεργάζεται. Επιπρόσθετα, ο χώρος διεξαγωγής του μαθήματος παίζει εξαιρετικά σημαντικό ρόλο, καθώς η παρακολούθηση μαθήματος στο σπίτι μπορεί να επηρεάσει τον τρόπο που ο μαθητής βλέπει τον προσωπικό του χώρο, αφαιρώντας του την αίσθηση της θαλπωρής και της ηρεμίας, με αποτέλεσμα πολύ συχνά, υπερένταση, εξάρσεις άγχους και ανησυχία.

Αντιθέτως, παρακολουθώντας μάθημα μέσα στην τάξη και σε ένα ευχάριστο περιβάλλον, οι μαθητές μαθαίνουν καλύτερα ως μέρη της ομάδας, καθώς έχουν δυνατότητα, χρησιμοποιώντας την ξένη γλώσσα, να ανταλλάσσουν ιδέες και απόψεις, να συμμετέχουν ενεργά στην μάθηση, να μαθαίνουν διασκεδάζοντας και να παίρνουν μέρος σε δραστηριότητες και πρότζεκτ μαζί με τους συμμαθητές τους. Το αποτέλεσμα αυτών, δεν είναι μόνο θετικό για την πρόοδό τους μαθησιακά, αλλά και κοινωνικά, καθώς η αλληλεπίδραση με άτομα της ηλικίας τους σε συνδυασμό με τη συμμετοχή σε διασκεδαστικές δραστηριότητες, αυξάνει την κοινωνικότητά τους και, κατ' επέκταση, την αυτοεκτίμηση τους. Παράλληλα, η παρακολούθηση μαθημάτων σε χώρους που προορίζονται για αυτό το σκοπό, προσφέρει στο μαθητή την ευκαιρία να διαχωρίζει τις ώρες μαθήματος από τις ώρες χαλάρωσης, με αποτέλεσμα μακροπρόθεσμα να μάθει να μελετάει και να διαχειρίζεται σωστότερα τον ελεύθερο χρόνο του, να συγκεντρώνεται καλύτερα και να είναι πιο ξεκούραστος με περισσότερη διαύγεια νου. Η ύπαρξη σταθερότητας στο πρόγραμμα μαθημάτων του Κέντρου Ξένων Γλωσσών, σε συνδυασμό με το ρόλο του σχολείου, όπου ο μαθητής γνωρίζει πως πρέπει να υπακούει σε κανόνες και στους δασκάλους του και αντιλαμβάνεται πως βρίσκεται εκεί με σκοπό την μάθηση, του επιβάλλει μία – καλώς εννοούμενη – πειθαρχία η οποία φυσικά επεκτείνεται και σε άλλες πτυχές του χαρακτήρα του.

Η ξένη γλώσσα μαθαίνεται σωστά όταν ακολουθείται ένα επιστημονικά άρτιο σχέδιο μαθήματος, το οποίο βασίζεται σε ένα αποτελεσματικό πρόγραμμα σπουδών και σε έμπειρους και καταρτισμένους εκπαιδευτικούς που αγαπούν να διδάσκουν.

Συνεπώς, σαν γονείς καλούμαστε να αναλογιστούμε, πόσο σημαντική είναι για εμάς η πρόοδος των παιδιών μας και ποια είναι τελικά η βέλτιστη διαδρομή για την επίτευξη του στόχου αυτού.

Copyright © MLS Βάρη - All rights reserved. | Developed by Hyper Center